Boeken en betalen

Het boeken van jouw vakantie kan heel eenvoudig bij Skistuds. Je kunt alles zelf online regelen. Bij elke stap in het boekingsproces wordt duidelijk omschreven wat de keuzes inhouden.

Prijzen en beschikbaarheid
In stap 1 van het boekingsproces stel je jouw vakantie samen. Allereerst selecteer je hier het aantal personen en eventueel het vervoer. Je krijgt vervolgens alle beschikbare reizen te zien voor deze selectie. Wanneer een prijs een zwarte kleur heeft betekent dit dat de reis beschikbaar is. Zie je een prijs in de rode kleur dan betekent dit dat het een aanbieding betreft. Bij een prijs in het blauw is je reis op aanvraag te boeken (wij proberen deze reis extra voor je in te kopen). Je kunt de gewenste vertrekdatum en reisduur selecteren door op de prijs in de tabel te klikken. In de kassabon aan de rechterzijde zie je de prijsopbouw van de reis. Per boeking wordt bovenop de reissom in de prijstabel € 25 reserveringskosten in rekening gebracht en € 2,50 voor het calamiteitenfonds. Als je op de button ‘stap verder’ klikt, ga je naar stap 2 van het boekingsproces.
Eventuele vroegboekkorting die van toepassing is op de accommodatie wordt in de reissom verwerkt. Al onze prijzen zijn inclusief BTW.

Skistuds hanteert fluid pricing. Dit houdt in dat de prijzen op deze website niet vast staan en kunnen wijzigen. Skistuds behoudt zich het recht voor om prijzen op de website ieder moment te wijzigen. Prijzen kunnen daardoor verschillen naar gelang bezetting en tijdstip van de boeking.

Wat is een boeking op aanvraag?
Een boeking op aanvraag houdt in dat de door jou gekozen accommodatie of vervoer niet direct beschikbaar is en wij deze reis extra voor je proberen in te kopen.

Wat gebeurt er als je een boeking op aanvraag doet?
Zodra je boeking op aanvraag is ontvangen, streven we ernaar om je binnen 3 werkdagen te informeren over de extra inkoop. Bij een last-minute aanvraag (vertrek binnen 5 dagen) is de streeftermijn 1 werkdag.

Wat gebeurt er als de extra inkoop mogelijk is?
Wanneer de extra inkoop geregeld kan worden, dan is de boeking op aanvraag definitief en ontvang je hier bericht over.

Wat gebeurt er als de extra inkoop niet mogelijk is?

Lukt het ons niet om de extra inkoop te regelen, dan nemen we hierover contact met je op. Indien gewenst, helpen wij je graag een passend alternatief te vinden. Je bent vrij om in te gaan op dit aanbod.

Extra's en arrangementen

In stap 2 van het boekingsproces dient je jouw persoonlijke gegevens in te vullen. Dit zijn je naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer(s) en e-mailadres. Deze persoonsgegevens worden gebruikt voor zaken met betrekking tot jouw boeking of aanvraag. Denk hierbij aan verzekeringen, facturen, tickets of het bereiken van thuisblijvers in noodgevallen.
Skistuds houdt rekening met je privacy conform de van kracht zijnde wetgeving. Zodoende zullen wij vertrouwelijk omgaan met jouw gegevens en deze niet ter beschikking stellen aan derden.
De informatie die wij van je vragen hebben we nodig om jouw boeking zo goed mogelijk uit te voeren.

In stap 2 van het boekingsproces kun je tevens zien welke extra’s en arrangementen je kunt bijboeken. Je kunt hier bijvoorbeeld een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten en eventueel een andere verzorging kiezen. Daarnaast kun je hier eventueel arrangementen bijboeken, zoals een skipas voor een extra dag skiën, ski’s of een snowboard en ski- of snowboardlessen.

Boeking bevestigen en betalen
In de laatste stap van het boekingsproces leg je de boeking vast. Hier kun je aangeven hoe je wilt betalen en of je nog bepaalde voorkeuren en bijzonderheden met betrekking tot de boeking hebt. Indien je alle gegevens correct hebt ingevoerd, dien je ten slotte onze Algemene Voorwaarden te lezen en het vakje aan te kruizen ter bevestiging dat je hiermee akkoord gaat. Als je op de button ‘definitief boeken' klikt, wordt de boeking definitief. Het is niet mogelijk om een optie op een reis te nemen. Je krijgt een bevestiging via e-mail toegestuurd en binnen 8 werkuren ontvang je de inloggegevens voor mijn.skistuds.nl.

Veilig online betalen via jouw eigen bank
iDEAL is het online betalingssysteem dat ontwikkeld is door de vijf grote Nederlandse banken. Hiermee kun je online aankopen betalen via internetbankieren van je eigen bank. Omdat het erg veilig en makkelijk te gebruiken is, wordt het tegenwoordig standaard in vrijwel elke webwinkel toegepast.
Je kunt iDEAL gebruiken indien je online bankiert bij de ABN AMRO, ING, Fortis, Rabobank of SNS Bank. Kies daartoe hieronder voor betaling via iDEAL. Nadat je de boeking vastlegt, kiest je jouw bank en ga je automatisch naar jouw vertrouwde internetbankieren omgeving. Hier kun je eenvoudig de aanbetaling of gehele betaling in orde maken.

Uiteraard kun je er ook voor kiezen om pas na ontvangst van de factuur de betaling in orde te maken, maar dan moet je er zelf om denken dit op tijd te doen.




Betalingstermijnen

Er gelden verschillende betalingstermijnen afhankelijk van de boek- en vertrekdatum:

Tot 6 weken voor vertrek
Direct na ontvangst van de boekingsbevestiging dient een aanbetaling te worden overgemaakt. De aanbetaling bedraagt 15% van de totale overeengekomen reissom vermeerderd met de premie van de annuleringsverzekering plus eventuele reserveringskosten. In geval van eigen-vervoerreizen bedraagt de aanbetaling 20% van de reissom voor hotels. In geval van eigen vervoersreizen naar appartementen bedraagt de aanbetaling 30% van de reissom. Het restantbedrag dient uiterlijk 6 weken voor vertrek bij ons binnen te zijn.

3-6 weken voor vertrek

De totale betaling dient direct nadat je de factuur hebt ontvangen gedaan te worden. Het gehele bedrag dient uiterlijk 1 week na boeking op onze rekening te zijn bijgeschreven.

2 weken voor vertrek

De totale betaling dient direct nadat je de factuur hebt ontvangen gedaan te worden. Het gehele bedrag dient binnen 3 dagen op onze rekening te zijn bijgeschreven.

Minder dan 2 weken voor vertrek

Indien je binnen twee weken voor vertrek boekt, dan nemen wij contact met je op om een betalingsafspraak met je te maken. Afhankelijk van de mogelijkheden van betaling en het versturen van reisbescheiden, kunnen hieraan extra kosten verbonden zijn, wanneer je de reis telefonisch met creditcard (alleen visa en mastercard mogelijk) aan Skistuds wilt betalen (kosten € 10,-).

Herroepingsrecht (afkoelingsperiode)

Het aanbod van Skistuds kan zo nodig door Skistuds worden herroepen. Herroeping wegens correctie van kennelijke fouten in de berekening van de reissom of van andere kennelijke fouten is toegestaan. Herroeping dient zo spoedig mogelijk, doch vóór 16.00 uur de volgende dag na aanvaarding te geschieden onder opgaaf van redenen. De reiziger heeft in dat geval recht op onverwijlde restitutie van eventueel betaalde gelden.

Wij willen je erop wijzen dat boekingen die je via het internet of telefonisch maakt definitief zijn. De zogenoemde ´afkoelingsperiode´, die in de wet ´kopen op afstand´ wordt genoemd, is niet van toepassing op vakantiereizen die je via onze site boekt. Het herroepingsrecht (afkoelingsperiode) van artikel 6 in de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel is ingevolge artikel 8 lid 3 sub a uitgesloten.

Wijziging

Wanneer je een wijziging wilt aanbrengen nadat je jouw boeking definitief hebt gemaakt, dan worden hiervoor de ANVR voorwaarden gehanteerd: Na totstandkoming van de overeenkomst kun je een wijziging aanvragen. Wij zullen hiervoor maximaal € 27,- wijzigingskosten per boeking vragen. Tot 28 dagen voor vertrek zullen deze wijzigingen voor zover mogelijk worden aangebracht en in dat geval door ons worden bevestigd.

Een wijziging kan alleen door de hoofdboeker van de reis worden doorgegeven.

Via mijn.skistuds.nl kun je o.a. persoonsgegevens toevoegen en arrangementen bijboeken.

Afwijzing van een wijziging door Skistuds zal met redenen worden omkleed en je zo spoedig mogelijk worden meegedeeld. Je kunt er dan voor kiezen de oorspronkelijke overeenkomst te handhaven dan wel te annuleren. In dat laatste geval is artikel 12 van toepassing. Er is geen recht op kosteloos annuleren. Bij uitblijven van jouw reactie op de afwijzing van het verzoek wordt de oorspronkelijke overeenkomst uitgevoerd.

Wijziging van de vertrekdatum of vermindering van het aantal betalende passagiers wordt beschouwd als een (deel-)annulering waarop artikel 12 van toepassing is.

De nieuwe reissom voor alle personen in geval van vermindering of bijboeking van het aantal betalende passagiers wordt gebaseerd op de prijs die geldig was op moment dat de oorspronkelijke boeking is gedaan.

In-de-plaatsstelling
Tijdig voor de aanvang van de reis kan de reiziger zich laten vervangen door een ander. Daarvoor gelden de volgende voorwaarden:
− de ander voldoet aan alle aan de overeenkomst verbonden voorwaarden
− het verzoek wordt uiterlijk 7 dagen vóór vertrek ingediend, dan wel zo tijdig dat de benodigde handelingen en formaliteiten nog kunnen worden verricht;
− de voorwaarden van de bij de uitvoering betrokken dienstverleners verzetten zich niet tegen deze in-de-plaatsstelling.
− De aanmelder, de reiziger en degene die hem vervangt zijn hoofdelijk aansprakelijk tegenover de reisorganisator voor de betaling van het nog verschuldigde gedeelte van de reissom, de in artikel 10 lid 1 bedoelde wijzigings- en communicatiekosten en de eventuele extra kosten als gevolg van de vervanging.

Annuleren

Annuleringskosten worden berekend volgens de ANVR-Reisvoorwaarden, artikel 9 lid 1. Annuleringen dienen schriftelijk binnen 3 dagen na de gebeurtenis (waardoor de reis geheel of gedeeltelijk geannuleerd moet worden) bij Skistuds te worden gemeld. Annuleringen voor boekingen met vertrek binnen 3 weken kunnen ook telefonisch doorgegeven worden door de hoofdboeker (0900-9350 15 c.p.m.). Vervolgens dien je de annulering nog wel schriftelijk te bevestigen.

Standaard-annuleringskosten
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
− bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
− bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
− bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
− bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
− bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
− bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom; 
− bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.

Vertrektijden en verblijfsduur

De geboekte reis wordt in hele dagen aangegeven. Jouw reis kan op de eerste dag beginnen met een vertrek om 23.00 uur en op de laatste dag eindigen met een aankomst van 8.00 uur. Een belangrijke reden om aan deze aanduiding vast te houden is met name de noodzaak voor alle (reis)vakantiedagen een reisverzekering af te sluiten.

Aansprakelijkheid (en leeftijd)

Degene die een reis boekt, voor zichzelf of voor zichzelf en andere deelnemers, is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen die uit de overeenkomst voortvloeien. Alle correspondentie wordt gevoerd via het adres van deze zogenoemde 'hoofdboeker'. Skistuds gaat er vanuit dat op het moment dat een minderjarige deelneemt aan een reis er akkoord is van ouders of voogd om deze reis te boeken. De hoofdboeker is verantwoordelijk voor de goedkeuring van de ouders/voogd van de overige reizigers in het geval deze minderjarig is/zijn. We stellen de hoofdboeker aansprakelijk voor eventuele annuleringskosten wanneer blijkt dat er vooraf geen toestemming is gegeven voor de reis.

Onvoldoende deelname

In geval van onvoldoende deelname bij busreizen (minder dan 20 personen) en reizen waarvan er een minimaal aantal deelnemers is vermeld bij de tekst van de accommodatie zelf behoudt Skistuds het recht om de betreffende reis kosteloos te annuleren of om een vergelijkbare bestemming aan te bieden. Dit dient dan uiterlijk twee weken voor vertrek kenbaar gemaakt te worden. Op een aantal bestemmingen kan het voorkomen dat door onvoldoende deelname de excursies en activiteiten worden geannuleerd. De reiziger heeft in deze gevallen recht op onverwijlde restitutie van eventueel betaalde gelden.

Disclaimer

Skistuds streeft naar correcte en actuele informatie en doet zijn uiterste best deze correct en actueel te houden. Mocht een door jouw geboekte reis toch niet meer beschikbaar zijn dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op.

De beschrijving van het reisaanbod is zo objectief mogelijk opgesteld. Zij geven een idee van de omgeving, het uitzicht, de afstanden, de inrichting en de afmetingen. De bij de accommodaties geplaatste foto’s zijn ter beschikking gesteld door de accommodatieverschaffers, plaatselijke VVV’s en enkele professionele fotografen. Deze foto’s dienen uitsluitend een idee te geven van de betreffende accommodatie. Niet ieder appartement, chalet of hotelkamer is hetzelfde qua afmeting, uitrusting en uitzicht en daarom kan het voorkomen dat de ter plaatse verkregen accommodatie enigszins afwijkt van de foto’s op de website.

Bij afwijkingen tussen de informatie in een brochure, advertentie of enige andere publicatie en informatie op de website is de informatie gepubliceerd op de website leidend. Voor kennelijke fouten, druk- of zetfouten kan Skistuds nooit aansprakelijk worden gesteld.

Daarom Skistuds

  • Bergen met feest: het hoogste feestgehalte.
  • Altijd enthousiaste Skistuds Crew aanwezig.
  • Alleen de beste wintersportgebieden.
  • Gespecialiseerd in grote groepen.